Jotkut valittelee joskus, että on "bad hair day"... No, mulla taisi eilen olla "bad cake day" :)
Ainakin musta tuntui siltä eilen...

1963454.jpg

Kaksi auto-kakkua oli tilattu, Salama ja Martti. Aloitin Salamasta, kun sen on jo tehnyt monta kertaa, niin se on "helppo"....tai niin siis luulin...
Sokericremestä tuli aivan liian vetelää, en tiedä mitä siinä tein väärin, aina olen tehnyt samalla tavalla. Ja aikaa jääkaapissa kovettamiseen ei ollut. Ei auttanut muu kuin pursotella sillä sitten vaan ja jälki on  sen näköistä, ei hyvää ollenkaan. Kaiken lisäksi punaisen värin sekoittaminen ei tällä kertaa onnistunut, mulla oli yhtä uutta väriä ja ilmeisen paljon vahvempaa kuin Wiltonin värit, koska pikku tippa väriä vaikutti tosi paljon.
No, ehkäpä Salama oli joutunut Ramounen maaliruiskujen käsittelyyn :)


1963443.jpg

1963445.jpg

Martti-kakkua en ollut ennen tehnyt ja olin sen teosta todella innoissani, olen oikein odottanut sen tekoa! Mutta kuinkas kävikään.... Koska Salaman kanssa meni yllättävän paljon aikaa, jäi Martinkin tekoon sitä sitten aivan liian vähän. Kakku onnistui kyllä muuten ihan hyvin, mutta enemmän yksityiskohtia olisin siihen vielä tehnyt, jos aikaa olisi ollut enemmän.
Martti on päällystetty kaakaojauheella värjätyllä marsipaanilla, ja sen alle laitoin sokericremeä.
Hinausvälineet Martin lavalla olin suunnitellut tekeväni suklaatikuista, mutta niitä ei sitten tähän hätään löytynytkään, joten piti soveltaa. Mies toi kaupasta sitten lakuja ja niistä yritin saada telinettä kyhättyä.

Molemmissa kakuissa on 4 munan pohjat, autovuoassa paistettu. Ja molempia muotoiltu oikeamman näköiseksi, Marttia vähän enemmänkin. Mutta ihmeen helpolla siitä sai Martin näköisen auton veisteltyä. Lavan kohdalta leikatun palan laitoin hytin päälle, jotta siitä tuli korkeampi.
Väleihin laitoin vadelma-omenahilloa ja diplomaattikreemiä.

1963449.jpg

Eilisen päivän minua oikeasti harmitti kakkujen epäonnistumiset, mutta toivottavasti kakut olivat silti mieleiset 3-vuotissynttäreitään viettävälle Evertille!